JAKIM Anjr Karnival Hiburan Sebagai Panduan Masa Hadapan


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) akan ada karnival hiburan khabarnya. Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Datuk Othman Mustapha memberitahu, JAKIM menganjurkan sebuah karnival hiburan sebagai tanda aras atau standard untukpanduan kepada penganjur-penganjur karnival yang lain, untuk karnival hiburan yang akan di adakan pada masa hadapan katanya.
“Ianya hanya sebagai panduan bukan sesuatu yang wajib untuk dipatuhi. Menerusi karnival ini, JAKIM akan bertindak sebagai penasihat untuk mana mana penganjur karnival hiburan yang berminat,”
Acara yang di beri singkatan Karnival BEST (Buat Elok Sahaja Tau) akan mengambil tempat di Laman 1Malaysia, Putrajaya bermula dari 28 Oktober 2011 sehingga 30 Oktober 2011. Beliau berharap, dengan karnival anjuran JAKIM ini, penganjur karnival akan datang dapat memethui etika-etika yang betul.
“Kami akan menunjukkan bagaimana seharusnya penganjur karnival hiburan membuat karnival hiburan.
“Tidak salah untuk anjurkan karnival hiburan tetapi perlulah di ikuti dengan etika-etika yang betul”

Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 comments

Leave a Reply