Najwa Latif Hina Tuhan ??

Baru-baru ini, seorang artis YouTube yang baru hendak mencapai status popular dengan lagu Love In Facebook atau Cinta Di Muka buku iaitu Najwa Latif di khabarkan menghina Tuhan. Ianya hanya kerana sebaris lirik yang di katakan mengagung-agungkan cinta kepada kekasih berbanding kepada Tuhan kerana cinta yang satu hanya kepada Allah bukan kepada kekasih. Lirik yang berbunyi “Itulah Cinta yang satu,Cinta di Muka buku” hasil karya kakaknya itu di kritik habis, terutama pengunjung yang melihatnya di laman YouTube. Oleh kerana itu, sidang media di adakan bagi memperjelaskan lirik lagu tersebut. Najwa katanya, tiada niat untuk menduakan Tuhan dengan lirik yang di nyanyikan dan beliau sebagai orang islam katanya, tahu bahawa cinta yang satu hanya pada Allah. Maksud lirik tersebut adalah berkaitan cinta muka buku dan bukan cinta pada Allah. Najwa juga khabarnya tidak akan menukar lirik tersebut, walaupun sedar tidak semua pihak akan suka dengan apa yang dilakukan. Berkaitan halaman Najwalatif Haters yang wujud sebelum ini, beliau khabarnya langsung tidak mengendahkannya selepas mendapat nasihat ibubapa. Berikut antara penjelasan Najwa Latif.
“Pertama sekali terus-terang saya dan kakak memang tiada niat untuk menduakan Tuhan menerusi lirik yang ditulisnya dan dinyanyikan oleh saya itu. Sebagai orang Islam saya tahu cinta yang agung itu hanyalah kepada Allah.
“Tetapi apa yang saya faham, yang dimaksudkan oleh kakak saya dengan lirik tersebut adalah cinta sesama manusia yang kekal hingga ke akhir hayat. Dengan maksud lain, satu-satunya cinta kekasih yang kekal hingga membawa kepada perkahwinan.

“Yelah, lagipun saya pernah dengar banyak kisah orang yang bercinta dan kenal kekasih dalam facebook kekal hingga ke jinjang pelamin.
“Tambahan pula, orang tidak boleh kaitkan lagu ini dengan Tuhan kerana lagu ini pun mengenai cinta muka buku bukan cinta pada Allah. Jadi di situ maksudnya sudah jelas,”
“Sehingga kini saya tak pasti siapa yang mewujudkan laman membenci saya di facebook. Bila saya dapat tahu mengenai perkara tersebut saya terus meminta nasihat ibu bapa saya.

“Mereka nasihatkan saya suapaya terima sahaja penerimaan orang kerana tidak semua orang sukakan diri dan cara kita. Bagaimanapun saya bersyukur kerana laman tersebut telah pun dihapuskan,”
“Saya bersyukur kerana NAR Records nampak bakat saya. Mereka yang melihat bakat saya dalam laman Youtube pada Mac lalu terus memanggil saya untuk diujibakat. Kemudian mereka setuju untuk mengambil saya sebagai penyanyi di bawah syarikat mereka.

“Selepas mereka berjaya menonjolkan lagu Cinta Muka Buka, kami kini dalam proses untuk single kedua saya yangt berjudul Carta Hati. Single kedua dijangka akan keluar pada akhir tahun ini atau awal tahun hadapan,”

Berikut merupakan lirik penuh Cinta Muka Buku nyanyian Najwa Latif:

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku 
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..


Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku


Tags: , , , , , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 comments

Leave a Reply